friidaasofiiaa.blogg.se

2018-02-15
21:16:01

Socker

Alltså, det här med socker... Nu när jag går hemma och är vaken halva nätterna med bebis som ska äta och rapa och gnälla lite innan han somnar om för att någon timma senare vakna och vill äta IGEN och allt börjar om så är jag så fruktansvärt sugen på något sött.

Jag måste ha dom där snabba energitopparna, flera gånger om dagen. Jag dippar , äter sött, vaknar till, dippar, äter sött, ja ni fattar. Och har ingen som helst karaktär till att sluta upp och börja äta bra! 
Idag har jag ätit ( förutom mat) choklad, chips och glass med strössel och kolasås , alltså det är ju sjukt.

Så får man ångest över det man stoppar i sig, men tänker varje gång, jag tag tag i mig själv imorgon... jag har inte lyckats än, men jag måste snart bara totalt avstå från allt godis/glass/kakor för om jag tar lite av något så faller jag tillbaka till att äta massor igen.  (För det är ju inte sällan man tänker att en liten bit skadar inte , men gör det att man bara fortsätter äta så gör det ju det) 

Och nu när jag ätit socker så mycket så blir jag arg när det inte finns något hemma, dålig hy och ont i huvudet får jag också och självklart går det ut över de stackare här hemma 🙈 

Jag vet ju att jag mår bra medans jag äter det , men mår sämre efteråt men ändå så har jag så fruktansvärt svårt att låta bli.

Bara att skriva ner och erkänna hur det är gör att jag känner att jag måste ta tag i det, även om jag vetat hur det är så blir det mer verkligt när man skriver ner saker. Konstigt men sant. 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: