friidaasofiiaa.blogg.se

2015-12-28
21:15:52

Julhelgen

Tänk va mysig julen var när man var liten, mys hela dagen med familjen och tomten som man trodde bodde uppe vid rammelkleva ;) 

Tog en bild där uppe på dagen en dag när dom hade fått upp granen 



Denna julafton var det Emils tur att ha barnen, kan säga att jag grät rätt mycket den morgonen, usch för att vara ifrån sina barn en sån dag. 

Åkte upp till mamma och pappa på frukost i alla fall, brorsan var också där så det blev en mysig morgon ändå. 


Följde med till stan och hämtade upp mormor som skulle med till mamma , efter vägen visste hon inte vart hon var men när dom släppte av mig här så öppnade hon bildörren och sa att hon var i Berga. 

Hon följde med in och tittade, tyckte nog att det var konstigt, men sa att det var bra att jag bor här och ser efter huset. Fast hon undrade ju även vart hon bodde, stackars människor som blir sjuka.  Hemskt att inte veta var man bor och ofta heller inte vilka man pratar med.. 




Hon är lixom mormor som man var hos typ jämt när man var liten och nu vet hon inte ens vem man är alltid, jobbigt. Hon finns men ändå inte på något  konstigt sätt. 

Jaja , vi åt lunch å så innan hon fick åka tillbaka till stan igen , blir rätt sliten och orolig och vill hem fort. 

Jag följde med brorsan så vi var tomtar på ett par ställen :) 


Efter det pratade jag med barnen och dom ville hit så mötte upp dom i sulvik <3 . Var inne hos Tord och Monika där det blev julklappslek som varje år :) 



Juldagen firade ju vi jul så syrran med familj kom så vi hade en mysig dag och kväll :)  öppnade klappar lite då och då istället så kunde barnen leka lite med det dom öppnat innan dom tig nästa så det var inte ens julklappöppningskaos 😉. 

Lego fick alla barnen så det blev mycket byggande 😊 


Hem och la barnen vid 20 tiden så sen satt jag, Malin och Joel och kollade på tv och slappade . 

Lördag var dom till Emil igen och kom tillbaka igår . 

Jag var upp till sommarstugan och grillade igår på fm med mamma , pappa, Joel , Malin , Espen , Lotus och Vide . Mysigt med iskallt. Det blåste rätt mycket där, men stod man typ i elden då höll man värmen ;)




Lotus följde med mig hem så jag skottade snö och han lekte innan han fick åka upp till Malin å dom och jag mötte upp barnen i sulvik igen . 

 Idag har jag jobbat , barnen varit hos mormor och morfar och varit ute mest hela dagen. 

Idag sover dom äntligen i sina sängar igen och båda sov innan kl.20. Läste Lasse-Majas detektivbyrå böcker för dom som dom fick i julklapp av grannen :) 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: