friidaasofiiaa.blogg.se

2016-01-11
22:15:23

Äntligen!!

Underbart!! Jädrar vilken vinter det blev, äntligen! 

Massa snö och kyla. Enda jag inte gillar med vintern är att köra bil, men har varit väldigt bra plogat förutom i söndags när jag skulle till jobbet, då lånade jag mamma och pappas bil.

Fyrhjulsdrift och automat va grejen det, uh va gött det var att köra, tråkigt att byta tillbaka bara ;) får skaffa mig en nästa år när jag betalat av den jag har nu. 

Har haft jobbhelg så jag har mest jobbat och skottat snö :-) 

Fast har mest efterskottat då grannen hade varit här med traktorn både i lördags och imorse och pappa kom med traktorn i söndags och ikväll så det var väldigt snällt, har ju blivit endel :) 



Idag när jag hade hämtat barnen på skolan så åkte vi hem och åt lite mat innan vi drog till skolan för att köra första skridskoåket för i år, kan ju säga att det blev många vurpor och lite gråt. Om man själv hade gjort sådana vurpor som barnen gjorde så hade man nog inte stått upp igen 😂. 

Hem igen och då kom Mirja, Billy ocv Texas så vi var ute och lekte i snön, den jag fick kort på var Texas som satt still då han väntade på att någon skulle dra honom ;) 

Barnen ( och jag en gång) fick sitta i denna när vi drog den nedför backen så det blev ett spår att åka i så till slut blev det lite fart med bobbar och tefat . 

In, dusch, kvällsmat, läsa för Viggo som somnade på 5 min och när jag gick in till Julia för att läsa så sov hon också :) 

Ska också lägga mig nu, ska på step när barnen är i skolan imorrn, hahaha det kommer bli roligt för jag är värdelös på å hänga med på dessa brädorna, men sleten blir man å roligt är det ändå ;) 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: